Wednesday, July 20, 2011

Kesukaan bagi meraka Keaiban bagi diriku ~

0
10:55 PM
Assalammualaikum w.b.t.


   سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم.
أَسْأَلُكَ كَلِمَةَ الْحَقِّ فِي الْغَضَبِ وَالرِّضَى. [As-aluka kalimatulhaqq filghadhabi warridhaa] 
“Aku memohon kepada-Mu perkataan yang benar pada saat marah dan ridha” {Shahîh. HR Ahmad (IV


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Ya Allah, siksanya rasa diri ini bila orang mengaibakan diriku. Aku merasakan sangat malu ya Allah. Aku meninggalkan akaun FB aku dengan harapan aku ingin menunaikan fardhu keatas Engkau ya Allah. Sedikit pun aku x menyangka, ada hamba mu yg menyalah gunakan "wall" fb aku utk keseronokan n hiburan diriya.


Ya Allah, berilah aku kekuatan dan kukuhlah sifat sabar dalam diriku ini, agar aku tidak melakukan sesuatu  mengikut rasa amarahku dan kepauasan nafsu semata-mata. Lapangkan lah dada ku ini ya Allah daripada rasa marah ini ya Allah bahkan Engkau tukarkan rasa kedamaian dalam hatiku ini. Semoga Engkau memberikan petunjuk kedalam diri mereka diatas perbuata yg mereka lalukan terhadap diriku. Amin ya Rabbal Alamin.

Daripada Abu Hurairah berkata: 
“Katakan wahai Rasulullah apakah mengumpat itu?” Baginda bersabda: “(Mengumpat) adalah kamu menyebutkan tentang saudaramu sesuatu yang dibenci”. Dia bertanya: “Beritahukanlah kalau pada dirinya terdapat apa yang aku katakan, maka kamu telah mengumpatnya dan kalau pada dirinya tidak terdapat apa yang kamu katakan, maka kamu telah membohonginya dengan dusta yang besar.”



About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

0 comments:

Info Klik

Twitter@nadikarusan

    follow me on Twitter