Saturday, January 8, 2011

Jiwa Dan Naluri Berbisik

1
10:25 AM
Salam..

Ya Allah, kebelakangan ini jiwa n naluri ku meronta-ronta sentiasa..berbisik n terus berbisik mencari sesuatu yg kurang diriku kurang pasti. hmmmm... mungkin mencari kekurangan dlm diri utk terus d perbaiki n terus d perbaiki menjadi mukmin sejati.. Berdoa n bersujud aku pada-Nya meminta kelapangan dada.. Ya Allah, apa ujian yang Engkau mahu berikan pada ku, apa cobaan yg Engkau mahu cobakan pada diriku, aku pasrah ya Allah ats smua ujian n cobaan Mu. Aku ngerti Engkau mahu mencoba Iman n Akidah ku, keteguhan aku pada Engkau ya Allah, Kekasih Mu (Muhammad s.a.w) dan Agama Mu (Islam)..



Ya Allah.. seberat mana Ujian yg Engkau beri pada ku, aku ku cuba hadapinya dgn sabar n tabah.. walau sebesar mana ujian Engkau berikan pada ku, jgn Engkau pesongkan aku dr Agama Mu yg 1 ini, Agama Mu yg indah ini.. aku khuatir jika kalau-kalau aku lemah n kalah dgn Ujian Mu.

Ya Allah.. tetapkan Iman ku, kukuhkan Akidah ku,  tunjukkan lah aku jalan yg lurus jalan yg Engkau redhai, jalan utk aku merasai nikmat nya iman... jalan utk aku menjadi insan yg bergelar Muslim yg sejati, jalan utk aku berjihad pada Mu ya Allah.. ya Rahman ya Rahim...

Ya Allah kepada Mu aku berserah n Kepada Mu aku Meminta n Memohon segala Pertolongan
Terima Kasih ya Allah kerana Engkau mencipta aku di dunia ini sebagai seorang Islam

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

1 comment:

  1. mata hanya mampu menafsir zahir yang nampak..terkadang kita lupa pada apa yang ditentukan Allah.Allah itu maha penyayang dan pemurah.Dia tahu apa mahu hambaNya.Tapi dia akan anugarahkan apa yang terbaik buat hambanya.cuma kita tak tahu apa ketentuanNya..Letakkan tawakal pada yang Esa.Pasti kau temui petunjuk darinya..

    ReplyDelete

Info Klik

Twitter@nadikarusan

    follow me on Twitter